I.
Úvodné ustanovenia

1. Spoločnosť VAŠE ENERGIE s.r.o., so sídlom Mýtna 42, Bratislava - mestská časť Staré Mesto 811 05, IČO: 54 598 991, DIČ: 2121747188, zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, Oddiel: Sro, Vložka číslo: 161268/B (ďalej len „obchodník“), týmto Reklamačným poriadkom v súlade s § 5 ods. 1 písm. f) až h) zákona č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa“) riadne informuje spotrebiteľa (§ 52 ods. 4 zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník; ďalej aj „zákazník“ alebo „Objednávateľ“) o podmienkach a spôsobe uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady (ďalej aj „reklamácia“ alebo aj ako „uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady“), vrátane údajov o tom, kde môže uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady uplatniť.

2. Tento Reklamačný poriadok je zverejnený na internetovej stránke www.vaseenergie.sk. Uzavretím Zmluvy o dielo sa tento Reklamačný poriadok stáva neoddeliteľnou súčasťou právneho vzťahu medzi Objednávateľom a Zhotoviteľom.

3. Tento Reklamačný poriadok sa nevzťahuje na právny vzťah založený zmluvou o dielo u obchodníka v prípade, že objednávateľom (zákazníkom) je podnikateľ (§ 2 ods. 2 zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov; ďalej len „Obchodný zákonník“). Takýto právny vzťah medzi obchodníkom a objednávateľom – podnikateľom, predmetom ktorého je kúpa tovaru a poskytnutie služieb obchodníkom, sa spravuje príslušnými ustanoveniami Obchodného zákonníka (najmä § 429 resp. § 409 a nasl. Obchodného zákonníka).


II.
Výklad pojmov

Dielo - Predmet Zmluvy o dielo, ktorý zahŕňa predaj a inštaláciu fotovoltického zariadenia, vrátane všetkých súvisiacich materiálov, zariadení, činností a služieb, ako je podrobne špecifikované v Cenovej ponuke Zhotoviteľa.

Zmluva o dielo - Právny dokument, ktorým sa Zhotoviteľ zaväzuje vykonať zhotovenie a inštaláciu fotovoltického zariadenia pre Objednávateľa a Objednávateľ sa zaväzuje zaplatiť Zhotoviteľovi dohodnutú cenu za vykonané práce a dodané dielo.

Objednávateľ (Spotrebiteľ) - Fyzická osoba, ktorá uzatvorila Zmluvy o dielo so Zhotoviteľom na dodávku a inštaláciu fotovoltického zariadenia, a ktorá má právo na reklamáciu v zmysle tohto reklamačného poriadku.

Obchodník - Zhotoviteľ, ktorý je zodpovedný za predaj a inštaláciu fotovoltického zariadenia a poskytovanie záruk na dielo.

Záručná doba - Obdobie, počas ktorého je predajca zodpovedný za odstránenie chýb a vád diela, pričom táto doba je stanovená na 24 mesiacov.

Reklamácia - Písomné oznámenie spotrebiteľa obchodníkov, v ktorom spotrebiteľ uplatňuje právo na opravu, výmenu alebo iné nároky v súvislosti s chybami a vadami diela.

Vyššia moc - Nepredvídateľná udalosť, ktorá spôsobila škody na diele, ako sú prírodné katastrofy, a za ktorú predajca nezodpovedá.

Neoprávnená reklamácia - Reklamácia, ktorá sa zakladá na chybách alebo vadách, ktoré vznikli nesprávnym používaním diela spotrebitezľom alebo inými okolnosťami, ta ktoré obchodník nezodpovedá.

Doklad o kúpe a inštalácii - Dokumenty, ktoré potvrdzujú zakúpenie diela a jeho odbornú inštaláciu, a ktoré spotrebiteľ musí priložiť k reklamácii.

Revízna správa - Dokument, ktorý predajca vypracuje a odovzdá spotrebiteľovi, obsahujúci potvrdenie o kvalite a funkčnosti diela po jeho inštalácii.

Odstúpenie od zmluvy - V prípade porušenia zmluvy môže jedna strana odstúpiť od zmluvy.


II.
Zodpovednosť za vady a uplatnenie reklamácie

1. Predmetom reklamácie môže byť akákoľvek vada alebo nesúlad týkajúci sa fotovoltického zariadenia a súvisiacich služieb dodaných Zhotoviteľom podľa Zmluvy o dielo. To zahŕňa materiály, zariadenia, služby a práce vykonané v rámci inštalácie, ako je podrobne špecifikované v Cenovej ponuke Zhotoviteľa.

2. Obchodník zodpovedá za vady, ktoré má dodané dielo pri prevzatí Objednávateľom. Pri tovare predávanom za nižšiu cenu obchodník nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena.

3. Reklamačný poriadok sa vzťahuje na dielo zakúpené Objednávateľom od Obchodníka. Tento reklamačný poriadok je platný pre všetky obchodné prípady, pokiaľ nie sú zmluvne dojednané iné záručné podmienky.

4. Objednávateľ môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady len ak vytkol vadu do dvoch mesiacov od zistenia vady, najneskôr do uplynutia dvoch rokov od dodania resp. poskytnutia diela. Objednávateľ je povinný ihneď prestať používať dielo po zistení prejavení sa prvej vady, aby bolo možné posúdiť mechanizmus vzniku vady a prípadne jej včasné odstránenie, ak je to možné.

5. Objednávateľ je oprávnený vykonať prehliadku diela pri prevzatí. Ak tak neučiní, môže uplatniť nároky z vád zistených pri tejto prehliadke len v prípade, ak preukáže, že tieto vady malo dielo už v čase prevzatia.

6. Počas záručnej doby má Objednávateľ právo na bezplatné odstránenie vady.

7. Ak ide o vadu diela, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni riadnemu užívaniu diela, má Objednávateľ právo na výmenu diela alebo odstúpenie od Zmluvy o dielo.

8. Objednávateľ bol riadne oboznámený s podmienkami a spôsobom uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady pred uzavretím Zmluvy o dielo, pričom mal možnosť si v čase pred potvrdením objednávky prečítať tento Reklamačný poriadok.

9. Objednávateľ je povinný dodržiavať stanovené podmienky ošetrovania a používania diela. Obchodník nezodpovedá za zmeny vlastností diela, ktoré vznikli v priebehu záručnej doby v dôsledku jeho bežného opotrebenia, závislého od intenzity, alebo nesprávneho používania, alebo používania v rozpore s účelom, na ktorý bolo určené, nevhodnej či zanedbanej základnej údržby, mechanickým poškodením diela, či poškodenia hrubou silou alebo nesprávneho zásahu zo strany Objednávateľa, prípadne tretej osoby.

10. Obchodník je zodpovedný za vady a chyby diela, ktoré sa prejavia počas záručnej doby. Vady môžu zahŕňať chyby v materiáloch, vady zariadení alebo chyby vzniknuté pri inštalácii. Obchodník sa zaväzuje zabezpečiť bezplatnú opravu alebo výmenu chybných komponentov, ak sa preukáže, že vada je opraviteľná. V prípade, že vada nie je opraviteľná, Objednávateľ má právo na primerané zníženie ceny alebo odstúpenie od zmluvy.


III.
Spôsob uplatnenia reklamácie

1. Právo na uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady môže spotrebiteľ uplatniť písomne prostredníctvom pošty na adresu sídla spoločnosti Mýtna 42, Bratislava - mestská časť Staré Mesto 811 05, alebo elektronicky na e-mailovú adresu reklamacie@vaseenergie.sk

2. Pri uplatnení práv zo zodpovednosti za vady je Objednávateľ podpisom tejto zmluvy pristupuje k reklamačnému poriadku zverejnenému na internetovej stránke Zhotoviteľa www.vaseenergie.sk. povinný vyplniť formulár na uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady, v ktorom presne uvedie všetky požadované informácie, a doručiť ho obchodníkovi.

3. Reklamačné konanie začína dňom doručenia vyplneného formulára na uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady alebo listu Objednávateľa s popisom vady tovaru obchodníkovi.


IV.
Vybavenie reklamácie

1. Obchodník je povinný prijať reklamáciu v prevádzke, za prítomnosti osoby poverenej na vybavovanie reklamácií. Objednávateľ podpisom tejto zmluvy pristupuje k reklamačnému poriadku zverejnenému na internetovej stránke Zhotoviteľa www.vaseenergie.sk. je povinný reklamovať vady tovaru u obchodníka bez zbytočného odkladu.

2. Obchodník poskytne Objednávateľovi potvrdenie o vytknutí vady e-mailom bezodkladne po vytknutí vady Objednávateľom. Obchodník v potvrdení o vytknutí vady uvedie lehotu, v ktorej vadu v súlade s § 507 ods. 1 Občianskeho zákonníka odstráni. Lehota oznámená podľa predchádzajúcej vety nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý Obchodník nemôže ovplyvniť.

3. Ak Obchodník odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi Objednávateľovi. Dôvodom odmietnutia môže byť najmä prirodzené opotrebenie produktu závislé od intenzity používania, mechanické poškodenie produktu hrubou silou, poškodenie zapríčinené nešetrným zaobchádzaním, alebo použitím výrobku na iný ako určený účel. Ak Objednávateľ znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť Obchodníka za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a Obchodník nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu; na opakované vytknutie vady sa § 621 ods. 3 nevzťahuje. Na náklady Objednávateľa spojené so znaleckým posudkom a odborným stanoviskom sa vzťahuje § 509 ods. 2 Občianskeho zákonníka.


Článok V.
Reklamácie a záruka

1. Uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady bude riešené individuálne v súlade s platným právnym poriadkom a k spokojnosti Objednávateľa. Objednávateľ je povinný tovar po jeho prevzatí prezrieť tak, aby zistil prípadné vady a poškodenia. Tieto vady je Objednávateľ povinný ihneď nahlásiť prepravcovi a následne obchodníkovi.

2. Zákonná záručná doba na všetok tovar je 24 mesiacov, pokiaľ nie je pri konkrétnom tovare uvedené inak. Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia tovaru Objednávateľom.

3. Objednávateľ má právo uplatniť si počas záručnej doby u obchodníka zodpovednosť za vady tovaru zakúpeného u obchodníka, za ktoré zodpovedá výrobca, dodávateľ alebo obchodník.

4. Záruka sa nevzťahuje na:
a) vady zapríčinené opotrebením pri bežnom používaní,
b) vady zapríčinené nesprávnym použitím,
c) vady zapríčinené nesprávnou (neodbornou) montážou,
d) vady zapríčinené nesprávnym skladovaním.

5. Odporúčaný postup pri uplatnení práv zo zodpovednosti za vady:
a) Prekonzultujte uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady s obchodníkom telefonicky a následne zašlite e-mailom (reklamacie@vaseenergie.sk) alebo písomne oznámenie o uplatnení reklamácie (vyplnením formulára na uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady). Nezabudnite uviesť popis vady a vašu adresu.
b) V reklamačnom oznámení je potrebné uviesť podrobný popis vady. Spotrebiteľ by mal presne opísať, aké problémy s dielom nastali a kedy sa vada prejavila.
c) Priložte kópiu Zmluvy o dielo a revíznu správu prípadne akékoľvek relevantné dokumenty týkajúce sa inštalácie diela. Odporúča sa priložiť aj fotodokumentáciu, ktorá zachytáva vzniknuté vady alebo problémy s inštaláciou. To môže pomôcť obchodníkovi rýchlejšie posúdiť reklamáciu.
d) Konanie na uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady začína dňom doručenia vyplneného formulára na uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady obchodníkovi.


VII.
Alternatívne riešenie sporu

1. Spotrebiteľ má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu (e-mailom na reklamacie@vaseenergie.sk), ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva. Ak predávajúci odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len subjekt ARS) podľa zákona 391/2015 Z.z. ARS subjektami sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa §3 zákona 391/2015 Z.z. Návrh môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s predávajúcim VAŠE ENERGIE s.r.o je Slovenská obchodná inšpekcia Bajkalská 21/A, P.O.Box č.29, 827 99 Bratislava, www.soi.sk alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke www.mhsr.sk); spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti.

2. Spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, ktorá je dostupná online na https://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.html.

3. Alternatívne riešenie sporov môže využiť len spotrebiteľ – fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku. Alternatívne riešenie sporov sa netýka sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje sumu 20 EUR. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 EUR s DPH.


VIII.
Záverečné ustanovenia

Tento Reklamačný poriadok nadobúda účinnosť dňom jeho zverejnenia na webovej stránke spoločnosti www.vaseenergie.sk.

Obchodník si vyhradzuje právo tento Reklamačný poriadok meniť a dopĺňať. Akékoľvek zmeny Reklamačného poriadku nadobúdajú účinnosť dňom ich zverejnenia na webovej stránke www.vaseenergie.sk.